gastroholik.cz - je-li gastronomie tvou závislostí

EcoKrabičky.cz 

Prazdroj pomůže hospodám i letos

Prazdroj pomůže hospodám i letos

Plzeňský Prazdroj vydal loni na podporu hospod a restaurací okolo půl miliardy korun. Intenzivní podpora pohostinství pokračuje i letos, jde o investice do nových výčepů, zařízení pro tankovny, vybavení zahrádek, vylepšení exteriérů a interiérů restaurací, firma chce také k návratu povzbudit hosty, bez nichž se hospody neudrží, řekl včera ČTK obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Přes tíživou situaci plánuje podle Mráze naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, po konci lockdownu pokračovat v podnikání. "Ve spolupráci se svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. Chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět do restaurací a hospod," uvedl. Mezi nimi má být například alkoholický nápoj Viper ze zkvašeného třtinového cukru nebo sladového ječmene.

 

Alkoholický napoj Viper

 

Mráz je přesvědčen o tom, že po skončení protiepidemických opatření se lidé do hospod a restaurací vrátí, což ukázalo loňské léto, když se podniky znovu otevřely. "Lidé se chtějí scházet se známými na pivo a kus řeči, sociální kontakt v hospodě jim chybí. Naše průzkumy dokládají, že většina lidí si raději zajde na pivo s přáteli do hospody, než si ho dají sami doma. Věříme, že se nám společně povede v maximálním možném počtu opět nastartovat českou pivní kulturu, která nemá ve světě obdoby," uvedl.

 

Restaurace konceptu Prazdroj

 

Prazdroj se podle Mráze s oborovými svazy a asociacemi snaží zajistit hospodským co největší podporu státu, například programy COVID gastro, COVID nájemné nebo Antivirus a jejich co nejdelší pokračování.

 

Téměř 100 milionů korun z loňské podpory hospod a restaurací zahrnovala výměna prošlého piva, které se nemohlo prodávat. Dále šlo o distribuci PET lahví zdarma, aby si lidé mohli načepovat pivo s sebou, dezinfekční prostředky, které pomohly v létě k bezpečnému otevření. "Navíc jsme loni nabídli hostům téměř milion piv na náš účet, abychom pomohli opět nastartovat pohostinství po první uzávěře. A protože zásadní pro majitele a provozovatele podniků je hotovost na zaplacení nákladů, které jim přetrvávají, posunuli jsme jim splatnost faktur na lepší časy," dodala Mráz.

 

Obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.

 

Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR meziročně o osm procent. V pohostinství, které tvoří dvě pětiny prodejů, se odbyt snížil o 30 procent. Balených piv v obchodech prodal meziročně o sedm procent více, zejména v lahvích.

Redakce GastroJobs.cz

Zdroj: ČTK

Fotografie: Plzeňský Prazdroj, a.s.

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.