gastroholik.cz - je-li gastronomie tvou závislostí

EcoKrabičky.cz 

Internetové recenze prostředkem vydírání

Internetové recenze prostředkem vydírání

Po foodblogerech, youtuberech a dalších “influencerech”, kteří za sdílení fotek a zážitků z vaší restaurace očekávají večeři na účet podniku (ideálně plné menu včetně aperitivu a kvalitního vína), došlo nedávno k výskytu nové formy gastro parazitů. Jedná se tentokrát o čistokrevné kriminálníky v podobě vyděračů.

 

Svoji zkušenost s nimi na Facebooku popsali provozovatelé vyhlášené (s jednou michelinskou hvězdičkou) berlínské restaurace Frühsammers. Nejprve se v jejich e-mailové schránce objevila zpráva od anonymního odesílatele s výzvou, aby zaplatili částku 345 eur (zhruba 9.000 korun) v bitcoinech dle instrukcí. Jinak se prý na internetu začnou objevovat negativní recenze na jejich podnik. Restauratéři, manželé Petr a Sonja Frühsammerovi, se tomu nejprve vysmáli.

 

Berlínská restaurace Frühsammers čelí útoku vyděračů

 

Zanedlouho se ale skutečně mezi jinak výhradně pětihvězdičkovými on-line hodnoceními objevilo jedno se třemi hvězdičkami od uživatele s podezřelým profilem. Slovní recenze byla strohá: “Je co zlepšovat, jídlo bylo napoprvé studené, teprve po reklamací byla zjednána náprava” stálo v ní.

 

Berlínská restaurace Frühsammers čelí útoku vyděračů

 

Bezprostředně poté následoval další e-mail: “To bylo varování. Pokud okamžitě nezaplatíte, objeví se negativní recenze na vaši restauraci všude na internetu. Můžeme začít třeba tak, že napíšeme, že se u vás nechováte hezky k dětem. Funguje to, věřte mi, nedělám to poprvé.” Za rychlou úhradu “výpalného” vyděrač/ka drze sliboval/a odměnu v podobě pozitivního komentáře.

 

Každá restaurace může samozřejmě požádat Google, Facebook, Instagram, Yelp apod. o odstranění závadných recenzí, ale jejich posouzení ze strany poskytovatelů služeb vždycky nějakou chvíli trvá. Sledování všech komunikačních kanálů taky zabere spoustu času.

 

Berlínská restaurace Frühsammers čelí útoku vyděračů

 

Šéfkuchař dotčené restaurace Petr Frühsammer si s tím prý hlavu moc neláme. Jak řekl německému televizními pořadu Tagesschau: “Naši hosté jsou gastronomicky vzdělaní, čtou spíše odborné tituly a internetové hodnocení nesledují.” O smazání vyděračské recenze ale přesto požádal.

Redakce GastroJobs.cz

Zdroj: restaurace Frühsammers

Fotografie: ilustrační pod licencí C00

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.